Peters Preparaties: Druk, druk, druk
Peters Preparaties: Druk, druk, druk
| Inhoudsopgave |
|---|
| Peters Preparaties: Druk, druk, druk |
| Pagina 2 |
Drukte in de aanloop naar de Rally
Er is nog best veel te doen maar er is geen sprake van stress. Alles is in principe aanwezig en is het een kwestie van de motor af maken en de spullen inpakken. De spullen moeten echter nog worden ingepakt in de diverse kisten voor het vliegtuig, de kist voor in de assistentiewagen en de reserve onderdelen die ik mee kan geven in een wedstrijdwagen. Aankomende zaterdag zal alles klaar moeten zijn. De motor wordt dan in de bus geladen bij Cor Karrenman en de assistentiewagen moet dan worden ingepakt. Op derde kerstdag zullen Ton Rijnders en Peter Buitenhuis 's ochtends vroeg met de motoren en de Mitsubishi assistentiewagen vertrekken richting Lissabon waar men op 28 december hoopt aan te komen.
![]() |
| Peter Stijkel is klaar voor de Dakar Rally 2006 |
Afgelopen weekend ben ik druk geweest met de preparatie van alle spullen. De wielen zijn allemaal klaar en voorzien van de juiste remschijven, tandwielen en banden met bib-mouse (massieve binnen banden). De motor is voorzien van nieuwe BO-motorolie, ketting, BO-koelvloeistof en nieuwe banden. Mijn trainingsmotor is geheel gestript voor de benodigde onderdelen en het reserve motorblok. Wat betreft de huidige staat van de motor zou ik in principe morgen kunnen vertrekken!!
De komende en tevens laatste week zullen er nog een aantal sponsors worden bezocht voor de laatste sponsorbijdrages. Het wachten is nu nog op de super startlicentie. Alle benodigde papieren zijn opgestuurd naar de KNMV en de verwachting is dat het ondertussen felbegeerde papiertje binnen enkele dagen in de bus zal vallen. In afwijking van andere jaren hebben we dit jaar een formulier moeten tekenen waarin wij aangeven dat we op de hoogte zijn van het dopingreglement. Vorige jaren werd hier geen aandacht aan geschonken. Of er al of niet doping werd gebruikt is mij niet bekend. Wel zijn er rijders geweest die bepaalde middelen gebruikten om beter en langer geconcentreerd te blijven.
Naast alle drukte rondom de voorbereiding zal ik mijn werkzaamheden als bouwkundig schade expert ook af moeten ronden voor het vertrek. Mijn werkgever en tevens subsponsor Compander heeft mij gelukkig in de gelegenheid gesteld om de voorbereidingen te treffen voor de Dakar Rally. Zonder hun steun zou het niet mogelijk zijn geweest om dit te realiseren.
Ondanks dat de voorbereidingen voor de Rally enorm veel tijd vergen zal ik dit jaar af moeten en willen sluiten met voldoende productie voor Compander. Zoals het er nu naar uit ziet is dat ruimschoots haalbaar. Compander is een jong landelijk werkend expertisebureau dat is ontstaan vanuit Univé verzekeringen. Er worden taxaties, inspecties en schades uitgevoerd in de motorrijtuigen, brand varia, letselbranche, er worden schade- en fraude-onderzoeken uitgevoerd en er is een juridische afdeling.
Mocht u dus geconfronteerd worden met schade en hier bijstand bij nodig hebben neemt u dan contact op met Compander of neems eens een kijkje op www.compander.nl Eén van mijn sponsors heeft de weg naar Compander al gevonden.
Met vriendelijke groet, Peter Stijkel
Peter"s Factsheet:
- Naam: Peter Stijkel
- Leeftijd: 43 jaar
- Woonplaats: Harderwijk
- Werk: Bouwkundig schade expert
- Motor: Yamaha 450 2-trac met rally kit
- Ervaring: Motorcross, Enduro in binnen- en buitenland, 2x Egypte rally en 2x Dakar rally
- Doel: Uitrijden van de Dakar Rally
- Website: http://www.dutchorangeteam.nl
