Zoeken

Verslag 72e EICMA Milaan

Pagina 4

15 november 2014
Inhoudsopgave
Verslag 72e EICMA Milaan
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5

EICMA KTM 1050 Adventure

EICMA KTM-Defy 690 Adventure

KTM-Defy 690 Adventure
Helaas, geen nieuw model van KTM maar het resultaat van een knutselpartij van motorbagagespecialist www.enduristan.com, die de naakte KTM 690 Enduro voorzag van een Defy Quest Kit van het Zwitserse Defy. Dan heb je dankzij extra tanks 32 liter benzine aan boord, heb je een snelweg-tauglige top-half, krijg je een Leo Vince uitlaat en een hele zooi beugels om het te bevestigen. De kit kost 5.950 Zwitserse Francs (ongeveer 5000 euro) bij www.ktmbasel.ch/quest. Kijk goed, heren en dames van KTM. Zo wil ik hem hebben. Een echte offroad met lange-afstandscapaciteiten. Af fabriek. En natuurlijk oranje.

EICMA Kymco Agility Maxi 300

Kymco Agility Maxi 300i ABS
Het Taiwanese Kymco introduceert voor 2115 een nieuwe sportscooter. Deze Agility Maxi 300i ABS biedt een hoogwaardige leren zitting waaronder twee integraalhelmen passen. In het schutboard zitten nog eens twee opbergkastjes, waarvan een met laadplug voor accessoires. Daarboven staat een luxueus dashboard met een analoge snelheidsmeter en toerenteller, waartussen een digitaal display zit. In de kuip zitten dubbele H17 koplampen met LED positielichten, het achterlicht maakt eveneens gebruik van LED-techniek. De krachtbron is een 271 cc eencilinder, die 17 kW (23,2 pk) @ 7.500 tpm aan de automatische CVT-transmissie levert. De Agility Maxi staat op lichtmetalen wielen, heeft een zithoogte van 780 mm en weegt 185 kg.

EICMA Kymco Downtown 300

Kymco Downtown 350i
In het sport-touring-segment heeft Kymco een nieuwe troef met de Downtown 350i. Deze scooter kenmerkt zich door zijn luxe afwerking, zoals het complete dashboard en de dubbele achterlichtunit met diamantvorm en LED lampen. In de kuip zit een dubbele H7-koplamp en LED knipperlichten. Onder het zadel is ruimte voor twee integraalhelmen, een van de twee dashboardkastjes biedt een 12-Volts accessoireplug. Voor de aandrijving zorgt een 22 kW (30 pk) pk sterke, vloeistofgekoelde 4-kleps eencilindermotor met injectie, die een nieuwe, efficiëntere CVT aandrijft.. Een driezuigerremklauw zorgt voor een flinke remkracht op de 260mm-voorremschijf, uiteraard bewaakt door een ABS-systeem. De Downtown weegt 189 kg en heeft een zithoogte van 810 mm.

EICMA Mash

Mash Motors
Mash is een merk van het Franse Sima. In Milaan stonden er hele leuke naked bikes van, met een nostalgische vormgeving. Ze werden al gemaakt in 125cc, 250 cc en in een gloednieuwe 400cc die voor de nodige onduidelijkheid "Mash 500" heet. Die heeft een 4takt eencilindermotor met enkele bovenliggende nokkenas, vier kleppen per cilinder en een dry sump. Het blok biedt een vermogen van 19,5 kW (27 pk) @ 7.000 tpm. Het Maximum koppel bedraagt 30 Nm @ 5.500 tpm. Het rijwielgedeelte bestaat uit een stalen wiegframe met 35 mm voorvork en nostalgische harmonica-rubbers. Voor hebben de motoren een schijfrem, achter een trommel. Ze zijn best betaalbaar ook de 500 kost 3.990 euro, zie www.mash-motors.fr.

EICMA Matchless

Matchless Model X Reloaded
Het historische merk Matchless herleefde op de Eicma met een prachtige replica van de beroemde "Model X". De motor heeft een "lamellair" frame met een "Castle" voorvork. De remmen maken gebruik van een voorremklauw met 12 zuigers en geforceerde luchtkoeling, de achterrem heeft 12 zuigers. De Matchless heet een16 inch voorwiel en een 17 inch achterwiel met een 200 mm brede achterband. Het motorblok is een authentiek ogende, 56,25° V-twin met een inhoud van 1916cc. Dat bereikt de twin dankzij een boring van 104 mm en een slag van 111 mm. Het blok is voorzien van injectie, het koppel wordt doorgegeven via een separate transmissie met zes versnellingen. De zithoogte is instelbaar van 740 mm tot 800 mm.

EICMA Moto Guzzi Audace

Moto Guzzi Audace, California Touring SE en Eldorado
Guzzi's ultieme custom-tourer, de California 1400, verschijnt volgend jaar in diverse extra uitvoeringen. Zoals de "Eldorado". Die heeft gespaakte wielen, een brandstoftank met verchroomde flanken, een oversized zadel, een achterspatbord met juweelvormig achterlicht en een "bullhorn" stuur. DEICMA Moto Guzzi Eldoradoan is er de "Audace" die meer als 'muscle bike' oogt. Enkel de sterk contrasterende sierstrip op de flanken zorgt voor een kleurrijk detail, verder wordt het krachtige en agressieve voorkomen versterkt door tal van custom accenten als de metallic radiatorgrille, een megafoonuitlaat, kleine spiegels, gepolijste kleppendeksels en speciale velgen. Dankzij een aangepast uitlaattraject presteert de 1400cc V-twin vooral bij hogere toerentallen vinniger. Als laatste introduceert Moto Guzzi een S.E.-uitvoering van de Touring. Deze versie is te herkennen aan een duotone kleurstelling, een geïntegreerde rugsteun en een handgreep voor de duopassagier. Daarnaast onderscheidt de S.E. zich van de reguliere Touring door diverse stijl-features, zoals verchroomde handvatten en zijpanelen die geïnspireerd zijn op die van de T3.

EICMA Moto Guzzi MGX

Moto Guzzi MGX-21
Moto Guzzi toonde een studiemodel van de California, met een bizarre vormgeving en veel carbonfiber. Wat zouden we daar in de toekomst van terugzien...