67e editie EICMA in Milaan
Beurssfeer in teken kredietcrisis
| Inhoudsopgave |
|---|
| 67e editie EICMA in Milaan |
| Pagina 2 |
| Pagina 3 |
| Pagina 4 |
| Pagina 5 |
| Pagina 6 |
"Ondanks de economische kredietcrisis zijn alle hallen voor de 67e EICMA in Milaan volledig volgeboekt, en hebben we zelfs een aantal exposanten op de reservelijst moeten zetten,"
zo kopte het persbericht van de EICMA enkele weken voorafgaand aan de 67e editie van de Milanese Motorshow,
die met het wegvallen van de Motorbeurs in Parijs tot Europa's eerste en grootste internationale motorbeurs werd gebombardeerd. Zondermeer straffe bewoordingen van de organisatie die tot positivisme zouden stemmen, ware het niet dat om te beginnen we grote hallen waren geschrapt om leegstand te voorkomen. Hetgeen zondermeer in de kaart speelde van de Aziatische exposanten, die vanuit die geschrapte hallen nu prominent aanwezig waren tussen de Europese exposanten.
Ondanks het feit dat voor het eerst in jaren de EICMA kon worden gezien als Europa's eerste internationale motorbeurs, waren het enkel de Italiaanse merken die met kleurrijke presentaties van nieuwe modellen kwamen. De meeste fabrikanten hadden ervoor gekozen om op voorhand hun nieuws voor 2010 via Internet al wereldkundig te maken, terwijl merken als Honda, Yamaha en Bimota zelfs helemaal niet aanwezig waren. Tel daarbij op dat ook voor het eerst de vriendelijke hostessen op de diverse stands geen Italiaanse schonen, maar geimporteerde modellen uit het voormalige Oostblok waren (waarschijnlijk ook goedkoper...) en je zou je kunnen afvragen of er überhaubt nog wel interessante zaken te ontdekken waren.
Ga zitten voor zes pagina's beursnieuws en overige opvallende zaken. En speciaal om het niet té vervelend te maken hebben we de Bikes, Babes en Bits keurig afgewisseld.
Tekst: Ed Smits
Fotografie: Vincent Burger, Arco van Akkeren