Test: Continental Sport Attack
Test: Continental Sport Attack
Banden
| Inhoudsopgave |
|---|
| Test: Continental Sport Attack |
| Pagina 2 |
| Pagina 3 |
| Pagina 4 |
| Pagina 5 |
| Pagina 6 |
| Pagina 7 |
| Pagina 8 |
Continental, übergeil oder...
Als wij motorrijders onder mekaar praten over motorbanden hebben we het altijd over Bridgestone, Michelin, Pirelli of Dunlop, maar Continental….hoor je niet vaak in een gesprek. â€ÃƒÆ’‚ÂÂÂContinental, die maken toch alleen maar chopperbanden…???â€ÃƒÆ’‚ ….NIET dus… Continental heeft op het gebied van (vracht)auto’s zijn (banden)sporen verdiend, maar het imago van Continental op (sportief)

motorgebied is in Nederland nogal stoffig. Om hier verandering in te brengen zijn onze Oosterburen vorig jaar begonnen met een inhaalslag door een nieuwe radiaalband te introduceren: de RoadAttack. Een band voor motorrijders die hoge prioriteiten stellen aan slijtage en levensduur van diezelfde band, en vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Michelin Pilot Road. Nu, een jaar later, lanceert Continental een sportieve variant van die RoadAttack, de SportAttack. Een band voor de sportieve motorrijder die op de openbare weg het maximale uit zijn motor wil halen en daarnaast af en toe een circuitdag meepikt. Lang nadenken was niet nodig toen wij door Continental werden uitgenodigd om deze gloednieuwe band (nog vóór de officiële introductie) eens flink aan de tand te voelen. En laat ons nou nét in die periode een vergelijkingstest met vier dikke twins hebben ingepland. Dus wat was er nou beter om deze Superbikes van Continental SportAttacks te voorzien en -nog beter- in het Contidrome (het testpark van Continental) stevig aan de tand te voelen om te ervaren in hoeverre deze SportAttack übergeil is?
Tekst: Leon Nap Beeld: Vincent Burger, Ed Smits

