MV Agusta Superveloce 800: moderne interpretatie van iconische lijnen
Een van de meest eclectische (Google dat maar eens...) en originele modellen in de geschiedenis van het bedrijf, dat is volgens MV de voorbestemming van de Superveloce 800 dankzij z'n unieke technische en esthetische eigenschappen. Volgens de Italianen zijn de lijnen van de Superveloce 800 een moderne interpretatie van de iconische lijnen die het erfgoed van MV Agusta hebben gevormd, een fusie van vintage en eigentijds.
De carbon fiber kuip moet de slanke en functionele vormen van frame en motorblok omhullen als een tweede huid, terwijl de bovenkuip met z'n klassieke lijnen een eerbetoon is aan de ontwerpen van de zeventiger jaren, benadrukt door de gele kleur van het plexiglas windscherm en de koplampunit.
De koplamp is volgens MV trouwens een technologisch geavanceerde twin-functie full LED projector koplamp. De eveneens LED dagrijverlichting is in de cover van het nieuwe instrumentarium cluster verwerkt. Het lichtgewicht kontje is op een nieuw subframe gemonteerd, waarbij de motor van eenzitter naar een tweezitter kan worden getransformeerd.
Het rijwielgedeelte, motorblok en de remmen zijn rechtstreeks overgenomen van de F3 800, maar niet zonder dat er aanpassingen zijn gedaan die de performance nog moeten versterken. Het blok heeft een compleet nieuwe mapping gekregen, waarbij wordt gehint op een toename in het maximum vermogen. Het nieuw ontworpen uitlaatsysteem was gebaseerd op het klassieke 3-1-3 systeem, maar dan met asymmetrisch geplaatste dempers: twee aan de rechterkant en een aan de linkerkant. Inderdaad, net als de MV's van vroeger.