Mash K750: het sportieve antwoord uit Frankrijk

Het ontwerp van de K750 komt van de gerenommeerde Italiaanse studio Marabese, bekend van merken als Aprilia, Triumph en Yamaha. Sportieve lijnen, een scherp uiterlijk, rood-witte kleurstelling en full-LED verlichting met subtiele “Mash Moto”-lichtstrip op de tank geven de K750 een herkenbaar en eigen gezicht.
Kloppend hart van de K750 is een 730 cc paralleltwin, die wordt opgegeven voor een topvermogen van 74,8 pk en een maximumkoppel van 70 Nm. Het compacte blok, mede ontwikkeld door Suter Racing, reageert volgens Mash vlot op het gas en moet een soepel en levendig karakter bieden. Samen met het lage gewicht en de compacte bouw moet dit voor scherp en betrouwbaar stuurgedrag hebben gezorgd.
De paralleltwin is gemonteerd in een aluminum dubbel wiegframe, met aan de voorzijde een upside down voorvork die qua in- en uitgaande demping instelbaar is, terwijl aan de achterzijde een fraaie enkelzijdige aluminium achterbrug is gemonteerd, voorzien van een instelbare monoshock. Voor wat betreft de remmen heeft Mash bij Brembo geshopt, met radiale M4.32 Monobloc remklauwen en 298 mm schrijven voor en een eenzuiger remklauw met enkele 240 schijf achter.

Nog meer cijfers? De K750 heeft een wielbasis van 1.464 mm en dat is weliswaar in lijn met de wielbasis van Suzuki's GSX-8R, maar wel flink langer dan die van de Aprilia RS660 (1.370 mm) en de Yamaha YZF-R7 (1.395 mm). Ook wat het gewicht betreft ligt de K750 met 206 kg rijklaar met volle 14 liter tank op het niveau van de GSX-8R, die 205 kg op de schaal zet, maar dat zijn eveneens flink wat kilo's meer dan de RS660 (183 kg) en R7 (188 kg).
Mash zegt verder de K750 rijk te hebben uitgerust, zonder overdaad. Een 5” TFT-scherm met smartphoneconnectie via Carbit Ride houdt navigatie en notificaties overzichtelijk. Verder standaard: keyless start, USB-aansluiting, verlichte schakelaars en TPMS-bandenspanningscontrole. Rijmodi en tractiecontrole is de K750 vreemd.
Kleuren, versies en prijs

De Mash K750 is leverbaar in rood/wit, in A- en A2-uitvoering, voor een verkoopadviesprijs van € 8.999 (incl. btw). Bij onze zuiderburen hoeft er slechts € 7.899 te worden afgetikt. Zoals altijd bij Mash: 3 jaar garantie zonder kilometerbeperking.
Over Mash Motorcycles
Mash, opgericht in 2012 door Frédéric Fourgeaud, bracht de neo-retro stijl in Frankrijk groot, met iconen als Seventy 125, Six Hundred 650 en X-Ride Trail. Met de komst van de FR750, GT750 en K750 zet Mash een moderne koers voort, met behoud van de oorspronkelijke missie: motorplezier voor iedereen bereikbaar maken.
