Zoeken

Kawasaki vernieuwt ZZR1400 en ZZR 1400 Performance Sport

15 oktober 2015
Aan de buitenkant is er amper verschil te zien, maar onderhuids heeft Kawasaki de ZZR1400 - evenals de ZZR1400 Performance Sport - voor 2016 flink vernieuwd. De dikke sporttour fiets voldoet nu aan de strenge Euro 4 emissienorm, en daar is het niet bij gebleven.

Kawasaki 2016_ZZR1400

Voor 2016 zijn er nauwelijks verschillen te ontdekken aan het uiterlijk van de ZZR1400 en ZZR1400 Performance Sport, maar onderhuids hebben er volgens Team Green diverse grote veranderingen plaats gevonden. Zo heeft Kawasaki het vermogen op hetzelfde niveau van 200 pk (210 pk met Ram Air) weten te houden, maar voldoet de fiets nu wel aan de behoorlijk strengere Euro 4 emissienorm.

Dit is gerealiseerd door nieuwe settings van de ECU, in combinatie met een aangepaste injectie en een nieuw uitlaatsysteem. Verder heeft de 2016 Kawasaki ZZR1400 een vernieuwd dashboard gekregen waarbij de nadruk op ‘’high-visibility’’ is komen te liggen en deze dus ook bij hoge snelheden snel en duidelijk af te lezen is. De kleuren van het nieuwe zwart/wit display zijn omschakelbaar voor een optimale afleesbaarheid, zowel ’s nachts als overdag.

De 2016 ZZR1400 Performance Sport heeft naast een schitterende kleurstelling, een hoogwaardige Öhlins TTX39 schokdemper en een titanium Akrapovic uitlaat systeem dezelfde spectaculaire Brembo M50 remmen gekregen als de Ninja H2R. De monobloc remklauwen, radiale hoofdremcilinder en RVS remleiding worden op een aparte Brembo assemblagelijn gemaakt.

De 2016 Kawasaki ZZR1400 en ZZR1400 Performance Sport worden komend voorjaar bij de dealer verwacht, prijzen zijn nog niet bekend.