Zoeken

Test MV Agusta Brutale 800

Italiaanse Toverbal

15 februari 2016
Inhoudsopgave
Test MV Agusta Brutale 800
Minder = meer?
Bizar veel opties
Conclusie
Technische gegevens

Brutale-138

Nou ben ik hier al eens eerder geweest, maar dat was in eerste instantie voor de introductie van de Dunlop Trailsmart en dus deels offroad, dus daar gaat je oriëntatie. Tweede keer, niet lang daarna, waren we er op eigen houtje. En blijkt dat je van Málaga naar Ronda kunt, maar ook van Marbella.. op de kaart lijkt ’t één pot nat, ter plaatse is dat een kleine veertig minuten in een transferbusje. De kust afzakkend van Girona naar Gibraltar was de routine telkens: rijden tot je scheel ziet, hapje bij de Mac (gratis wifi), hotelletje zoeken bij booking.com en zien waar je uitkomt. Zo ook nu, zodat we nog eens twee dagen konden chillen in een familieresort ingeklemd tussen doorgaande weg en het strand. Als onbijt- en dinerlocatie tussen goedkoopreizen.nl en de jaarbijeenkomst van geriatrieonline misschien niet super, maar ach, de motoren konden er goed staan en we konden ons ding ongestoord doen. Veel motorrijden dus, op zoek naar…

Nu, krap een jaar later, vindt MV Agusta het een goed idee om de nieuwe Brutale 800 hier te introduceren. Vinden wij ook en dus hebben we er zin in. En jawel, precies volgens verwachting loopt de testroute precies van hier naar Ronda en terug. Een eerder ingeplande fotostop halverwege is verplaatst wegens een akkefietje met de Guardia Civil, maar dat maakt ons niet uit. Er is maar één goede manier om hier een motor te introduceren (tenzij je naar Ascari gaat natuurlijk). en nu dan goed, volgens het boekje, niet met natte-vingerwerk. Dus wat blijkt… de correcte afslag ligt precies tegenover het hotel van een jaar terug. Het is té makkelijk.