Zoeken

Test MV Agusta Brutale 800

Conclusie

15 februari 2016
Inhoudsopgave
Test MV Agusta Brutale 800
Minder = meer?
Bizar veel opties
Conclusie
Technische gegevens

MV Agusta Brutale 800

Stel nu dat je jezelf ooit terugvindt aan de Spaanse zuidkust, op vakantie, voor je werk, op familiebezoek of whatever, doe jezelf dan een plezier. Pak afslag ‘San Pedro Alcantara’ en volg de borden richting Ronda. Of je nou in een camper zit, je hele schoonfamilie gillend op de achterbank hebt of alleen een bolderkar aan het duwen bent, het is de moeite waard. Dat wisten we een jaar geleden al, dat heeft MV nog eens bevestigd. WMV Agusta Brutale 800blablaant als je echt de keus hebt, pak een motor. En wil je het helemaal mooi maken, dan is de Brutale 800 een superkeus. Doe jezelf dan wel een tweede plezier en pluis ook uit hoe je ‘m het liefste zou willen hebben, maar heb je daar een keus voor gemaakt, leef je uit..

Wat de Brutale betreft: MV heeft zichzelf zeker wel overtroffen, maar je kunt je afvragen wie er nou echt blij wordt van zoveel keus. Vier vaste mappings waren vast ook wel goed genoeg geweest en we kennen verhalen van BMW rijders die nog nooit hun ESA hebben aangeraakt. Maar als we daar op door gaan: diezelfde motorrijders hebben er wél voor gekozen. Het zit erop omdat het hoort. Omdat het kan. En MV kan veel, dus zit er nou eenmaal veel op. Voor hetzelfde geld, dat dan weer wel. En stel nou dat jij die ene bent die er wel helemaal vol op los gaat…

  • Alles wat je maar wilt is instelbaar en standaard aanwezig, gasrespons, beestachtig blok
  • Moet het echt zoveel zijn? Wie zou hier nou echt alles uit halen? Zithouding is een beetje wennen