Zoeken

Dubbeltest: Honda NC750X en NC750D Integra

Conclusie

11 februari 2014
Inhoudsopgave
Dubbeltest: Honda NC750X en NC750D Integra
Nieuw denken
NC750X
NC750D Integra
Conclusie
Technische gegevens

Honda Integra 2014

Twee jaar na de lancering van het oorspronkelijke New Concept platform heeft Honda de NC modellen naar een hoger niveau getild, simpelweg door de cilinderinhoud tot 745 cc te vergroten. Een aanpassing die op papier misschien niet indrukwekkend is, maar in de praktijk een wereld van verschil bleek te zijn. De nieuwe NC750 levert meer vermogen over het hele gebied, heeft een sterker koppel – eveneens over het hele gebied, en moet daarbij ook nog eens beetje zuiniger zijn geworden. Honda claimt zelf een verbruik van 1 op 28,9 volgens de WMTC norm. Bij ons lag het verbruik zo rond de 1:22, maar dat heeft alles te maken met het tempo dat door de voorrijders werd ingezet. Zeker weten dat bij normaal gebruik dat een flink stuk zuiniger kan.

Honda NC750X 2014

  • sterk motorblok, neutraal sturen, DCT, geluid
  • geen startonderbreker bij handrem, D-modus defealt, integraal met scoops past nét niet in 'tank'

NC750D Integra

  • sterk motorblok, voor scooter uitmuntende stuureigenschappen, DCT
  • D-modus defealt, voor scooter weinig bagageruimte, mist handige instap van normale scooter