Zoeken

Introductie: Kawasaki Z800

Conclusie

13 december 2012
Inhoudsopgave
Introductie: Kawasaki Z800
Eigenzinnig
Langs de Côte d'Azur
Conclusie
Technische gegevens

Kawasaki Z800 2013

Voor 2013 heeft Kawasaki een nieuw hoofdstuk in de Z geschiedenis ingeluid. De Z750 is tot Z800 vergroot, maar dat is niet het enige wat Kawasaki aan de sportieve middenklasser heeft aangepast. De vernieuwingen hebben naast het voelbaar krachtigere motorblok geresulteerd in een uitgebalanceerd geheel, Kawasaki Z800_2013_25hoewel de Z nog steeds niets van z’n Streetfighter-streken heeft verloren. Nog steeds moet de Z bewust worden gestuurd, maar beloont je wel met een precisie waar menig cardioloog jaloers op zal zijn.

De Z800, die vanaf februari volgend jaar bij de dealer zal staan, wordt door Kawasaki in twee versies op de markt gezet, de door ons gereden 113 pk sterke versie en een 96 pk variant, die door Kawasaki met het oog op het A2 rijbewijs is uitgebracht. De nieuwe rijbewijsrichtlijn schrijft namelijk voor dat een geknepen fiets standaard maximaal het dubbele vermogen van de 48 pk A2-richtlijn mag hebben. Naast het geknepen vermogen is bij de Z800 e ook de zitbank en de vering goedkoper uitgevoerd. Daar staat tegenover dat voor de 96 pk versie met een prijskaartje van € 9.298 1000 euro minder diep in de buidel hoeft te worden getast.

  • merkbare motorupgrade, ontspannen ergonomie, aangenaam rijgedrag
  • ietwat zachte remmen, slecht zicht in spiegels, lichte vibraties