Zoeken

Introductie Bridgestone S20

Come ride with us

23 maart 2012
Inhoudsopgave
Introductie Bridgestone S20
It's Amazing!
Laagjes
Direct knallen
Conclusie

MTF_0948

Voor de zoveelste keer vandaag is er alweer bijna een ronde compleet; enige wat rest is de laatste blinde rechter voor het rechte stuk. Terwijl ik de RC8 mik op mijn enige referentie, de lijn die begint op anderhalve meter buiten de curbstones – die het begin inluidt van een knalharde rit heuvelaf, waarbij als het goed is de snelheden oplopen tot tegen de 200 vóórdat de motor rechtop gezet kan worden en er écht gas gegeven kan worden, vormt zich een voorzichtige conclusie: wat grip betreft zit het wel goed. juist hier krijgt de band het onwijs zwaar te verduren; vol op één oor, vol op het gas en dan ook nog eens vol in de vering gedrukt door de vorm van de bocht; hiervoor zul je toch enigzins van goeden huize moeten komen. En had me net bedacht dat nog meer gas ook best zou kunnen; ik ben nog lang de snelste van dit gezelschap niet en tot nu toe is er hier nog niemand gecrashed.

Aan de drempel van seizoen 2012 introduceert Bridgestone de nieuwe supersportband S20, een band waar het merk hoge ogen mee wil scoren in de hoek van sportieve motoren die af en toe eens op het circuit rijden; min of meer in de lijn van de BT016 Pro. Een belangrijk segment en bovendien is de band, al voor deze introductie, door zowel Honda als Suzuki verkozen tot eerste montage op hun Fireblade en GSX-R1000. Reden genoeg om het serieus aan te pakken met een introductie op een van de meer veeleisende circuits die Europa rijk is, de achtbaan van Portimao.

Bridgestone-Battlax-S20_0491

Tekst: Vincent Burger
Foto's: Bridgestone