Test: Kawasaki Ninja ZX-10R
Test: Kawasaki Ninja ZX-10R
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki Ninja ZX-10R |
Sleutelwoord: elektronica |
De bank op |
De hort op |
Conclusie |
Technische gegevens |
The beast is back!
1000cc supersports, ze leken op hun retour en de interesse van de motorrijder en elke zichzelf respecterende motorjournalist leek zich steeds meer te gaan verplaatsen naar het naked of het allroad segment. Niet alleen rees steeds meer de vraag wat je überhaubt
Leek…
Tot BMW het afgelopen jaar de hoender in het knuppelhok gooide en de wereld deed verrassen met de lancering van de S1000RR, BMW’s eerste 1000cc supersport die vanuit het niets een nieuwe maatstaf zette op supersport gebied. En bovendien qua wereldwijde verkoopcijfers liet zien dat het 1000cc supersport segment bij lange na nog niet op sterven na dood is. Dát gegeven alleen al moet het ontwikkelingsteam bij Kawasaki, waar op dat moment hard werd gewerkt aan de nieuwe 2011 Ninja ZX-10R, goede moed hebben gegeven. Het team stond voor de ondankbare taak niet alleen een nieuwe 1000cc supersport te ontwikkelen die Team Green weer aan de top van het WK Superbike zou moeten kunnen brengen, maar bovendien beter moest zijn dan die vermaledijde Europeaan die de Japanners een flinke draai om de oren had gegeven.
Tekst: Ed Smits
Fotografie: Ed Smits, Vincent Burger