Zoeken

Introductie: Ducati Monster 1100 EVO

Conclusie

12 april 2011
Inhoudsopgave
Introductie: Ducati Monster 1100 EVO
Monster Mania
Op z’n Siciliaans
Conclusie
Technische gegevens

Ducati M1100 EVO 2011

Achttien jaar en één maand na lancering van de eerste Monster is een nieuw fase aangebroken voor de sportieve naked, die sinds zijn lancering als hét belangrijkste model uit Bologna kan worden gezien. Een fase waarbij veiligheid hoog in het vaandel Ducati_M1100EVO_ORAZ4460heeft gestaan, voor het eerst is de Monster voorzien van het door Ducati tot ‘Safety Pack’ gedoopte pakket van ABS en DTC. Hoewel de weersomstandigheden té perfect waren om het nut van het DTC op waarde in te kunnen schatten zijn we er wel van overtuigd dat dit zondermeer een nuttige aanvulling is. Net als het ABS, dat op het juiste moment de reddende engel bleek te zijn.

De Monster 1100 EVO mag, ondanks zijn ergonomisch verbeterde zithouding, nog steeds zijn gezegend met een erg sportieve (lees: voorover) zithouding die in combinatie met de straffe vering veel motorrijders misschien zal afschrikken, maar daar krijg je wel een fiets voor terug die zich perfect in z’n element gaat voelen zodra er flink kan worden gestuurd. Een motor die enorm wendbaar is, over een prachtige en krachtige L-twin punch beschikt en zo gemakkelijk stuurt dat ie daardoor zelfs geschikt is voor de beginnende motorrijder, terwijl ook de ervaren motorrijder zich geen minuut zal hoeven te vervelen.

En kan genieten, zoals alleen Italianen dat kunnen doen.

Filmpje van de nieuwe Monster 1100 op Sicilië zien? Klik hier

  • Licht sturen, goede remmen en ABS, geluid, Italiaans design
  • In stads verkeer vermoeiende zithouding, in sportief tempo smalle powerband, afleesbaarheid digitaal display, Italiaanse luchthavens