Zoeken

Test Triumph Rocket III Roadster

4: Conclusie

22 juni 2010
Inhoudsopgave
Test Triumph Rocket III Roadster
2: Eigenwijs
3: Kraslot
4: Conclusie
5: Technische gegevens

Rocket0285.jpg

Vraag een willekeurige supertankerkapitein wat hij liever bestuurt en zonder uitzondering zal deze naar de Triumph wijzen. Is wat voor te zeggen; wat zou je zelf liever doen, ronddobberen op de Maasvlakte of een stevig robbertje bridgen met een Rocket III ergens in de Alpen, Ardennen of Pyreneeën? Zó erg is het dus nog niet gesteld met de Triumph. Sterker nog, voor wat je zou verwachten als je de cijfers voor het eerst ziet is de motor verrassend handelbaar. Dat weerlegt echter niet het feit dat het nog steeds een bizar kolossaal ding is en derhalve dus ook zo rijdt. Vergeleken met de standaard Rocket is de Roadster wat meer op de echte wereld toegespitst; zit actiever en is beter berekend op het behoud van alle rugwervels en pezen in je vingers. Tel daarbij de bijzonder gezonde actieradius en de accessoires als goede remmen met ABS en de boordcomputer en je hebt gewoon een bijzonder complete machine. Een statement haast. Zo lang je het maar uit je hoofd laat om ‘m ergens mee te vergelijken. En hou nou eens óp met die grappen over z’n gewicht, dat is helemaal niet grappig.

Rocket0004.jpg
Koekjes, riep daar iemand koekjes? 

Met speciale dank aan Jachthaven Oversteeg in de Biesbosch.
Bij het realiseren van deze productie zijn geen dieren verwond, gedwongen, ontleed of anderszins enig leed aangedaan