Introductie Honda CBF1000F
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie Honda CBF1000F |
Grijze muis |
Fireblade DNA |
Opstappen en wegwezen |
Conclusie |
Technische gegevens |
Met de introductie van de nieuwe CBF1000F heeft Honda een nieuwe telg toegevoegd aan haar in 2004 geïntroduceerde CBF toursportieve familie én daarbij haar positie in het 1000cc segment verstevigd. Een telg die erg gemakkelijk te rijden is, waarop je je vanaf de eerste meters direct thuis zult voelen en die van alle markten thuis blijkt te zijn. Of het nu het dagelijkse forensen naar je werk, die mooie tourtocht in het weekend of de vakantie naar Zuid-Frankrijk met de vrouw achterop is, de CBF1000F zal je er met het grootste gemak en plezier naartoe brengen.
Maar… dát deed het vorige model, dat vier jaar geleden in Griekenland werd geïntroduceerd allemaal ook al. En dáár zit ‘m misschien de kneep bij deze CBF1000F, aangezien Honda er toe heeft besloten naast deze CBF1000F die in 2006 geïntroduceerde CBF1000 te blijven voeren. Een motor die na vier jaar nog steeds ongewijzigd, maar wél € 1.250,- goedkoper is. Natuurlijk, voor dat geld heb je geen aluminium frame, geen 9 Pk sterker motorblok, geen sportievere vormgeving en geen in hoogte instelbare windscherm, maar de vraag is wat mensen in deze tijden van economische crisis belangrijker vinden.
- souplesse, comfort, krachtig motorblok
- verbruik volgens indicator, duovoetsteunrubbers, zware rem, bandenkeuze.