Vergelijk: Allroads op hun paasbest
Pagina 9
19 april 2008
Inhoudsopgave |
---|
Vergelijk: Allroads op hun paasbest |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Pagina 9 |
Technische gegevens
Merk/model | Moto Guzzi Stelvio | BMW R 1250 GS | Buell XB12X Ulysses | Triumph Tiger 1050 |
Motor | ||||
Type | 90 graden dwarsgeplaatst V twin | Tweecilinder boxer | 45 graden V-twin | Drie-in-lijn |
Koelsysteem | Lucht/olie | Lucht/olie | Lucht | Vloeistof |
Cil.inh. | 1155 cc | 1170 cc | 1203 cc | 1050 cc |
Boringxslag | 95 x 81,2 mm | 101 x 73 mm | 88.9 x 96.8 mm | 79 x 71.4 mm |
Compr.verh. | 11:1 | 12,0:1 | 10,0:1 | 12,0:1 |
Klepaandr. | SOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | Onderliggende nokkenas, 2 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal transistor | Digitaal | Digitaal | Digitaal |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoev. | Elektronische injectie | Digitale injectie | Elektronische brandstofinjectie 49 mm inlaatkelken | Multipoint injectie, 46 mm throttlebodies |
Smering | Wet sump | Wet sump | Dry sump | Wet sump |
Vermogen | 105 Pk @ 7.500 tpm | 105 Pk @ 7.500 tpm | 94 Pk @6.800 tpm | 115 Pk @ 9.400 tpm |
Koppel | 108 Nm @ 6.400 tpm | 115 Nm @ 5.750 tpm | 104 Nm @ 6.500 tpm | 100 Nm @ 6.250 tpm |
Transmissie | ||||
Versnellingen | 6 | 6 | 5 | 6 |
Primaire overbreng. | Tandwielen | Tandwielen | Ketting | tandwielen |
Eindoverbr. | Cardan | Cardan | Tandriem | O-ring ketting |
Koppeling | Nat, enkelvoudige plaat | Droog, enkelvoudige plaat | Nat, meervoudige plaat | Nat, meervoudige plaat, back lash eliminator |
Chassis | ||||
Frame | Staal buizen | Staal buizen, tweedelig, dragend blok | Aluminium | Aluminium twin-spar |
Balhoofdhoek | 27° | 25,7° | 23,5º | 23,2º |
Naloop | 125 mm | 101 | 122 mm | 87,7 mm |
Wielbasis | 1535 mm | 1507 mm | 1.370 mm; | 1.510 mm |
Vering voor |
50 mm Upside down telescoop, volledig instelbaar | BMW telelever, 41 mm vorkpoten, volledig instelbaar (ESA optioneel) | 47 mm Upside down, volledig instelbaar. | 43 mm Upside down, volledig instelbaar. |
Vering achter |
Boge Schokbreker, veervoorspannig instelbaar | BMW Paralevern instelbaar veervoorspanning en uitgaande demping (ESA optioneel) | Showa monoshock, volledig instelbaar | Monoshock volledig instelbaar |
Veerweg voor |
n.b. | 190 mm | 165 mm | 150 mm |
Veerweg achter |
n.b. | 200 mm | 162 mm | 150 mm |
Remmen voor |
Dubbele 320 mm schijf, Brembo vierzuiger klauwen | Dubbele 305 mm schijf, Brembo vierzuiger remklauwen | Dubbele 375mm ZTL-disks, 6-zuiger remklauw | Dubbele schijf 320mm , 4-zuiger remklauw, ABS |
Remmen ahter |
Enkele 282 mm schijf, 2-zuigerklauw | Enkele 205 mm schijf, tweezuigerklauw | Enkele 240mm schijf, 1-zuiger remklauw | Enkele 255mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 ZR19 | 110?80 R 19 | 120/70 17" | 120/70 17" |
Achterband | 180/55 ZR17 | 150/70 R 17 | 180/55 17" | 180/55 17" |
Afmetingen | ||||
Lengte | 2250 mm | 2210 mm | 2.180 mm | 2.110 mm |
Breedte | 1025 mm | 935 mm | 900 mm | 840 mm |
Hoogte | 1475 mm | 1450 mm | n.b. | 1.320 mm |
Zadelhoogte | 820/840 mm | 850/870 mm | 808 mm | 835 mm |
Drooggewicht | 214 kg | 203 kg | 193 kg | 198 kg |
Tankinhoud | 18 liter | 20 liter | 16,7 liter | 20 liter |
Reserve | 4,5 liter | 4 liter | n.b. | n.b. |
Algemene Gegevens | ||||
Klein rijbewijs | n.b. | nee | n.b. | nope |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs | € 14.862,00 | € 14750,00 | € 13.495,00 | € 12.990,00 |
Importeur NL | Moto Tricolore | BMW Nederland | Harley-Davidson Benelux | Triumph Motors Benelux |
0347-349839 | 070-4133222 | 071-5813742 | 072-5410311 | |
www.mototricolore.nl | www.bmw-motorrad.nl | www.harley-davidson.nl | www.triumphmotorcycles.nl/ |