Zoeken

Test: Triumph Street Triple R

4: Conclusie

31 oktober 2008
Inhoudsopgave
Test: Triumph Street Triple R
2: New Edition
3: Fun lovin criminals
4: Conclusie
5: Gemonteerde accessoires
6: Technische gegevens

Conclusie

Street_Triple_R_0642.jpg

Als je, nog voordat je een nieuw model hebt gelanceerd, weet hoe de kritische noot zal klinken en het antwoord daarop al klaar voor productie hebt staan, dan kan zondermeer gesteld worden dat je je zaken goed voor elkaar hebt gehad. Precies dát kan worden gezegd van Triumph’s Street Triple: Street_Triple_R_0799.jpgtoen die fiets het afgelopen jaar werd gelanceerd vonden velen het van de Daytona 675 overgenomen rijwielgedeelte, en dan met name de vering en remmen, nét niet sportief genoeg, maar daarvoor bleken de Britten echter nog een troef achterhanden te hebben, de Street Triple R.

Of deze Street Triple R nét zo’n verkoopsucces zal worden als de standaard uitvoering (van de standaard Street Triple werden het afgelopen boekjaar 7.531 units verkocht, voor het komend boekjaar verwacht men 16.000 units, waarvan 30% ‘R’, af te zetten), dat zal de toekomst ons leren. Aan de fiets zelf zal ’t in ieder geval niet liggen, de hamvraag is in deze echter in hoeverre de Nederlandse motorrijder – zeker in deze tijden van financiële crisis –bereid zal zijn € 900,- meer uit te geven voor voornamelijk op papier betere vering en remmen. Al is deze Street Triple R met een prijs van 9.790,- nog steeds niet echt duur te noemen.

Toch, hoe goed deze ‘R’ ook rijdt en remt, wat ons betreft hadden de Britten er beter aan gedaan te investeren in een knap ABS systeem, want dát is waar het de Street Triple (R) het nu uiteindelijk nog aan ontbreekt. Maar wie weet, misschien weet men ons over een jaar op nieuw te verrassen.

  • vette uitstraling, licht en handelbaar, veel fiets voor weinig centen
  • tikkie agressievere zithouding had gemogen, geen ABS, onze aandelen Aegon, ING en Fortis.

Meer foto's van deze Triumph zijn te vinden in onze wallpaper sectie