Zoeken

Test: Ducati Monster 696+

5: Conclusie

12 september 2008
Inhoudsopgave
Test: Ducati Monster 696+
2: Kennismaking
3: Koude start
4: Thuiskomen met klamme laarzen
5: Conclusie
6: Technische gegevens

Ducati_Monster_696_IMG_8446.JPG

Heb je net je rijbewijs en ben je op zoek naar een geschikte motor? De Monster kan lief zijn als een Honda CB zonder je ooit te verrassen. Ben je op zoek naar een leuke en snelle naked waarmee je met stevige kruissnelheid richting slingerend asfalt kan koersen? Ook dan zal de Monster je niet teleurstellen. Grote bergen bagage zal je niet mee kunnen nemen. Dat verhinderen de hoge uitlaten en het gebrek aan bevestigingspunten. Uiteraard is de fiets met het relatief kleine blokje ook geen supersport. Op het circuit zou ik waarschijnlijk voor een andere motor kiezen. Maar het feit dat de 696 op het Duitse asfalt  een RC8 en R1 weet bij te houden zegt meer dan genoeg over de funfactor die deze kleine bengel teweeg kan brengen.

Of de volgende generatie Monsters weer 16 jaar op zich laten wachten is de vraag, maar dat het volgende hoofdstuk in het succesverhaal getiteld ‘Monster’ is begonnen staat buiten kijf. Wie zich eigenaar van de 696 mag noemen heeft een motor die niet snel teleur zal stellen. Of het nou op je eerste dag na het behalen van je rijbewijs is of na 10 jaar rijervaring, of je nou in de stad rijdt of op weg bent naar slingerend lekkerland, de Ducati Monster 696 garandeert te allen tijde veel plezier en een grote grijns.

Ducati_Monster_696_IMG_8827.JPG

  • Vertrouwenwekkend en zeer makkelijk handelbaar
  • Fijne, krachtige en goed doseerbare remmen
  • Kwalitatieve ophanging, waardoor sportief rijden geen probleem is
  • Vergevingsgezind, maar levendig motorblok
  • In- en uitlaatgeluid
  • Lichte koppeling


  • Kort en laat aangrijppunt koppeling
  • Rem- en koppelingshendel niet instelbaar
  • Display ligt niet in zicht
  • Beenuitsparingen tank te kort voor langere mensen