Zoeken

Vergelijk: Versys versus V-Strom

Pagina 6

7 maart 2007
Inhoudsopgave
Vergelijk: Versys versus V-Strom
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7

Conclusie

versys_v-strom_6_1.jpg 

Dat de Kawasaki Versys en de Suzuki V-Strom 650 niet één dezelfde zijn - zoals wel de KLV en de V-Strom1000 waren - mag duidelijk zijn. Alleen al het design verraad dat natuurlijk al. Je kon al niet zeggen dat de V-Strom klein eruit zag, maar met de Versys ernaast wordt dat nog eens extra onderstreept. En het uiterlijk – en dus de persoonlijke smaak – zal best wel eens de doorgevende factor kunnen zijn als je mag kiezen welke van de twee je volgende motor wordt.

Nagenoeg is ook de prijs van de twee motoren gelijk. Zonder ABS is de Kawasaki nog geen 100 euro goedkoper. Met ABS is het verschil 8 euro in het voordeel van de Suzuki. Om dan een Versys of een V-Strom aan te schaffen moet je dan €8500 op tafel leggen. Voor dat geld heb je dan een multi-inzetbare motor die naast het versys_v-strom_6_2.jpgABS toch al standaard behoorlijk compleet is. Beide hebben een handmatig in hoogte verstelbaar ruitje en is de vering (gedeeltelijk) instelbaar. En voor beide geldt trouwens ook nog eens dat ze aan de benzinepomp totaal niet uitschieten in hoge kosten.

De verschillen in prestaties zijn een stuk minder fors dan het verschil in uitstraling. Zowel de V-Strom als de Versys maken hun naam waar als multi-inzetbare motorfietsen. Of het voor woon-verkeer is, een rustig of sportief toertochtje of op vakantie gaan, het is allemaal mogelijk. Toch is er nog wel enig onderscheid te maken. De V-Strom is ten opzichte van de Versys meer ingesteld op comfort. Wil je de motor dagelijks gebruiken het hele jaar rondom en op je vrije dag rustig rondtoeren, dan zal de Suzuki misschien een betere eerste keuze zijn. Ben je meer iemand die naast het dagelijks gebruik in het weekend graag sportiever op pad gaat, dan is de lichtvoetiger en voelbaar krachtiger Versys waarschijnlijk je eerste keus.

Suzuki V-Strom 650 ABS

  • Verbruik
  • Comfort
  • Rijgemak


  • Uiterlijk
  • Feedback voorrem

Kawasaki Versys

  • Funfactor
  • Vering
  • Stuureigenschappen


  • Geen ruimte onder zadel
  • Achterrem