Zoeken

Test: Triumph Street Triple

Pagina 4

10 november 2007
Inhoudsopgave
Test: Triumph Street Triple
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6

Conclusie

Triumph_Street_Triple_IMG_1926.jpg

Triumph_Street_Triple_IMG_3038.jpgMet de lancering van de Street Triple is Triumph – eindelijk – toegetreden tot het segment van de sportieve nakeds. Een naked in de pure zin van het woord: twee wielen, een frame, een tank voor benzine, een zadel om op te zitten en een stuur om mee te sturen. Geen ‘modern art design’ panelen of andere tierlantijnen, maar gewoon een motor zoals een motor ook kan zijn. Of dat de motor qua uitstraling saai maakt of juist verfrissend mag een ieder voor zichzelf bepalen. Binnen de redactie waren we ditmaal unaniem in ons oordeel: hier staat een lekker ding.

Bij Triumph wilde men een naked die van beide wallen zou kunnen eten, en daarin is men wat ons betreft volledig in geslaagd. De Street Triple is een motor die uitdagend genoeg is om de fervente motorrijder te kunnen behagen én daarbij vriendelijk genoeg om een beginner niet te doen afschrikken.

De fiets zal het op moeten nemen tegen Honda’s Hornet, Suzuki’s GSR, Yamaha’s FZ6 en Kawasaki’s Z750. Hoe deze fiets zich in dat gezelschap zal weten te houden is vooralsnog de vraag, maar zeker weten dat de fiets daar geen slecht figuur zal weten te slaan. En niet alleen dankzij zijn voortreffelijke rij-eigenschappen, maar zeker ook vanwege zijn wel heel erg competitieve prijs van 8490 Euro. Om maar niet te spreken van zijn oorstrelende sound, hartverwarmende vermogensafgifte en verslavende rijsensatie.

Als hier geen sprake is van warme broodjes over een toonbank, dan weten wij het ook niet meer…

  • Agressief uiterlijk
  • Driecilinder sound
  • koppelsterke vermogensafgifte


  • Voorrem geen 'bite'
  • Stuuruitslag
  • Positionering voetsteunen