Zoeken

Test: Ducati Paul Smart 1000LE

Pagina 7

24 oktober 2006
Inhoudsopgave
Test: Ducati Paul Smart 1000LE
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Vermogensbank

Paul_Smart_Replica_7_1.jpg

We haalden het al even aan, de vermogenafgifte van de 1000cc 2-kleps twin in de Ducati Paul Smart. Reeds tijdens de eerste meters op de motor bemerkten we meteen de soeplesse van de krachtbron, het doseerbare bruikbaar vermogen en het fabelachtig goede injectiesysteem. De testbank bewees dat ons gevoel het bij het juiste eind had. 88 achterwielpk"s voor de Paul Smart. Zonder meer netjes. Niet spectaculair voor een 1000cc metende sportmotorfiets anno vandaag. Wel zeer ruim voldoende om de "Smart" bij tijd en wijlen vleugels te geven. Als er een sportmotor is die bewijst dat er geen 150+ pk"s nodig zijn om rijsensatie te beleven dan is het deze zilvergrijze telg uit het geslacht Ducati. Over aanwezig koppel eveneens niet te klagen..zeer ruim voldoende. Maar belangrijker dan dit alles is de manier waarop deze krachtbron haar beschikbare vermogen afgeeft. Soeplesse is hier de terechte insteek. De lineaire vermogenskromme op de uitdraai bewijst de klasse van met name het Magnetti-Marelli injectiesysteem. Bruikbaar vermogen, weliswaar niet in overvloed maar wel in zijn geheel tot bruikbare beschikking van de berijder. En dat willen we zien.

Paul_Smart_Replica_7_2.jpg