Zoeken

Sneak Preview: Suzuki GSX-R600

Pagina 4

13 februari 2006
Inhoudsopgave
Sneak Preview: Suzuki GSX-R600
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5

Conclusie

Alsof er nog maar twee Supersports zijn, zo lijkt de strijd in het zeshonderd segment zich toe te spitsen tot de laatste nieuwkomers: de R6 en de GSX-R. Daar waar de Yamaha meer richting circuit is ontworpen, heeft men bij Suzuki de allround eigenschappen van de motorfiets niet uit het oog verloren. Een winnaar op het circuit is één ding, maar uiteindelijk zijn en blijven het straatfietsen die ook voor dat doel zijn bedoeld en ontworpen. Om te beoordelen of de GSX-R600 aan die verwachting zal voldoen, daarvoor waren de omstandigheden niet toereikend. Maar dat men in Hamamatsu met deze GSX-R600 de goede weg is ingeslagen, daar was iedereen het aan het eind van de rit wel over eens. De eerste indruk die B.V. Nimag heeft achtergelaten, om voor de officiële persintroductie een paar 600’s te regelen en Suzuki Japan te vertellen hoe het werkt in Nederland, is net zo positief als wat de GSX-R600 k6 ons liet zien op de binnenlandse Spaanse wegen. ...to be continued...

Dit vonden we goed
Vermogen
Rauw inlaatgeluid
Remmen

Dit vonden we minder
Het weer

 Scores  
   
   
 Uiterlijk    8     De korte uitlaat en het kontje helemaal goed. 
 Afwerking    8    Prima afwerking, kuipwerk sluit netjes aan, en een compleet dashboard incl. gear indicator.  
 Motorisch    8,5     Voor een 600 is het middengebied erg sterk, mooie liniare vermogensafgifte.  
 Remmen    nnb    Eerste indruk is prima in orde, radiale remklauw incl.radiale rempomp, veel feedback en gevoel. Tijdens de circuitsessies zullen we hier meer over kunnen vertellen.   
 Vering    nnb    Eerste indruk voor op straat voelt prima aan, het was te koud om hier optimaal te kunnen uitproberen. 
 Funfactor    nnb    Tijdens de circuitsessies hier meer over… 
 Prijs      9    Suzuki zet zijn 600cc telg scherp in de markt, goedkoopste in zijn klasse.  

Note: nnb = nog niet beoordeeld.