Multitest: Toersport
Pagina 9
16 juni 2006
Inhoudsopgave |
---|
Multitest: Toersport |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Pagina 9 |
Technische gegevens
Motor | |||
Type | Vier-in-lijn | Vier-in-lijn | Vier-in-lijn |
Koelsysteem | Vloeistof | Lucht/olie | Vloeistof |
Cilinderinhoud | 998 cc | 1157 cc | 998 cc |
Boring x slag | 75x56,5 mm | 79,0 x 59,0 mm | 77,0 x 53,6 mm |
Compr. verh. | 11,0:1 | 9,5:1 | 11,5 : 1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 5 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal | Digitaal | Digitaal |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Injectie | Carburator Mikuni BSR36 | Injectie |
Smering | Wet sump | Wet sump | Wet sump |
Vermogen (opgave) | 98pk @ 8000tpm | 98pk @ 8500tpm | 150pk @11000tpm |
Koppel (opgave) | 97Nm @ 6500trpm | 92Nm @ 6500tpm | 106Nm @ 8000tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6, constant mesh | 5, constant mesh | 6, constant mesh |
Primaire reductie | Tandwielen | Tandwielen | Tandwielen |
Finale reductie | o-ring ketting | o-ring ketting | o-ring ketting |
Koppeling | Nat, meervoudig platen | Nat, meervoudig platen | Nat, meervoudige plaat |
Chassis | |||
Frame | Mono-backbone, rectangular-section steel tube | Stalen wiegframe | Gegoten aluminium, "diamond-shaped" |
Wielbasis | 1.483 mm | 1.480 mm | 1.460 mm |
Balhoofdhoek | 26º | 25º3" | 25 graden |
Naloop | 110 mm | 104 mm | 109 mm |
Vering voor | 41mm cartridge telescoop vork, niet instelbaar | 43mm telescopisch, SHOWA beperkt instelbaar | 43mm Upside down telescoop, instelbaar |
Vering achter | Pro-link met gasgevulde HMAS demper, beperkt instelbaar | SHOWA mono link, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | Swingarm met link, instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm | 130 mm | 130 mm |
Veerweg achter | 120 mm | 136 mm | 130 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 296mm, 4-zuiger remtang (3-zuiger ABS) | Dubbele 310mm schijf, 4-zuiger remtang | Dubbele 320 mm schijf, 4-zuiger remtang |
Achterrem | Enkele schijf 240mm , 1-zuiger remtang (3-zuiger ABS) | Enkele 240 mm schijf, 1-zuiger remklauw | Enkele 245 mm schijf, 2-zuiger remtang |
Voorband | 120/70 17" | 120/70 17" | 120/70 ZR17 |
Achterband | 160/60 17" | 180/55 17" | 190/55 ZR17 |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.176 mm | 2.130 mm | 2.140 mm |
Breedte | 827 mm | 790 mm | 770 mm |
Hoogte | 1.175 mm | 1.235 mm | 1.205 mm |
Zadelhoogte | 795 mm ±15mm | 785 mm / 805 mm | 815 mm |
Grondspeling | 130 mm | 130 mm | 135 mm |
Drooggewicht | 220kg(ABS 228kg) | 215kg(ABS 219kg) | 204kg |
Tankinhoud | 19 liter | 20 liter | 18 liter |
Reserve | 4 liter | n.b. | 3,4 liter |
Algemene gegevens | |||
Klein rijbewijs | Nee | Nee | Nee |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL (ABS) | € 9.490 (€10.190) | € 8.990 (€9.590) | €11.799 |
Adviesprijs BE (ABS) | € 8.390 (€8.990) | € 8.500 (€9.000) | €10.990 |
Importeur NL | Honda Nederland | B.V. Nimag | Yamaha Motors NL |
tel: 020-7070000 | tel: 0347-349749 | tel: 020-6546000 | |
www.honda.nl | www.suzuki.nl | www.yamaha-motor.nl |