Zoeken

Test: Honda VFR800 VTEC

Pagina 4

30 augustus 2005
Inhoudsopgave
Test: Honda VFR800 VTEC
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5

Conclusie

Het is inmiddels bijna twintig jaar geleden dat Honda de VFR introduceerde, en het feit alleen al dat de motor anno 2005 nog steeds in het modellengamma van Honda is opgenomen geeft aan dat de motor zeer zeker voldoende bestaansrecht heeft.

Sterker nog, daar waar de concurrentie steeds meer dit segment heeft laten varen voor óf Supersports óf zware toerbuffels vult Honda met de VFR een grote leegte in. Daarbij heeft het merk ook nog eens erg weinig concurrentie te duchten en hebben het enkel de Europeanen, Ducati met de ST3 en ST4 en Triumph met de Sprint ST, zich ook in dit vaarwater begeven.

Allround

Wil je af en toe lekker sportief rijden, bagage kunnen mee nemen, lekker uit de wind zitten en je (alleen of met z’n tweeën) prima kunnen verplaatsen van a naar b met een goed afgewerkte fiets die je niet in de steek laat, dan is deze VFR de juiste keuze. Het allround karakter van deze motor is goed, de motor is multifunctioneel inzetbaar maar heeft in deze uitvoering dan ook een prijskaartje van iets meer dan €15.000,- Oef, dat blijft wennen…

Dit vonden we goed
  • Remmen
  • Afwerking Dit vonden we minder
  • Vermogen onderin
  • Prijs