Zoeken

Me and my Raptor (08-07)

Me and my Raptor (08-07)

9 augustus 2007

Me and my bike

Inhoudsopgave
Me and my Raptor (08-07)
Pagina 2

IMG_7041Large.jpg

Pas uw monitor NIET aan, wat u nu ziet is volkomen normaal

Soms heb je gewon wat hulp nodig....ook al ben je fabrikant; een merk, een bedrijf van naam, met de nodige middelen een goede ontwerper aan te trekken. Is toch geen schande; ook een ontwerper heeft wel eens een rotdag.

IMG_9682Large.jpg

Puzzelen...werelds

Zo zal het waarschijnlijk ook gegaan zijn toen Cagiva kwam met het - overigens wel aardig werkende-  'kuipje' boven de koplamp van de Raptor. Leuk, maar niet echt vloeiend passend bij de rest van de motor. toch een beetje een nagedachte. En, los daarvan; het staat allemaal een beetje hoog... zoals de oer-monster ooit de fabriek in Bologna uitrolde: gedrongen houding, hoge rug, korte schoudertjes, dát was het idee... dat Ducati zelf daar al mee brak met hun versie van het stuurkuipje; ook geen toonbeeld van schoonheid, maakt het de mannen bij cagiva niet eenvoudiger. Goed, dat ze er mee weg komen is dan wel reden om het nog eens dunnetjes over te doen, maar de lijn is daarmee wel ver te zoeken. Omláag ermee dus. Wat dan ook hier ter redactie de eerste gedachte was toen het hoofdstuk 'koplamp' ter sprake kwam. Maar toen... 

Op dat moment reeds beïnvloed door vertragende factoren was hier nog geen actie voor ondernomen toen uit onverwachte hoek ineens een radicaal nieuwe oplossing kwam: de introductie van Honda's Hornet. Want wat zien we daar: een motor uit een Italiaanse designstudio, met een lijn om te zoenen. En wat nog meer is: een koplamp die erom schrééuwt te worden gebruikt op een motor die het waard is: My Raptor. Dit was het; dit zou de motor weer geheel terugbrengen op het juiste pad, een gemeen smoelwerk wat de naam van het model eer aandoet. Een snelle photoshopactie bevestigde dit nogmaals, en het idee was daar.

IMG_7010Large.jpg

Nu lijkt het weer een beetje gemeen tenminste

Geheel los daarvan stond ook de achterzijde op het plan; tijdens het schieten van de R 1200 GS Supermotard was reeds opgevallen wat een fraai achterlicht deze bezat...en hoe sterk dit leek op het achterlicht van een Raptor. Eenmaal terug bij

Motor Houtrust

de gok genomen en zo'n zelfde achterlicht besteld. Maar ja; het zou té eenvoudig zijn het hierbij te laten natuurlijk; dus ook dit zou aangepast moeten worden. Intussen ergens nog een paar tweedehands LED-knipperlichten gehaald en wachten maar..

Na enige tijd kwam dan eindelijk een pakketje uit Schiphol-Rijk: een gloednieuwe koplampunit, klaar voor montage....in los verpakte onderdelen, zónder gebruiksaanwijzing. Een avondje puzzelen later stond dan toch een complete koplamp op tafel, waarmee (je loopt een keer naar de schuur...) het idee eens te meer bevestigd werd: zo'n goed idee...ik had een staatslot moeten kopen. Vervolgens de zijkapjes verwijderd en mishandeld met schuurpapier. Toch een apart moment; zo vaak doe je dat niet bij gloednieuwe onderdelen. Zo vaak doe ik dat sowieso niet, bleek daarna tijdens het eindeloos lakken, schuren, opnieuw lakken enzovoort. Dat wordt geen hobby...