Zoeken

Uit de praktijk: Zadeltassen

Uit de praktijk: Zadeltassen

22 december 2006

Accessoires

Inhoudsopgave
Uit de praktijk: Zadeltassen
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6

Op vakantie

Motorrijden is reizen. Simpel zat. En zoals het bij de meeste reizen voorkomt, neem je vaak meer mee dan je in je zakken kwijt kunt. Introduceer: de tas.

In veel gevallen kom je met een rugzakje of tanktas ver genoeg; als we woon-werkverkeer even buiten beschouwing laten zijn er de toerritjes, dagtochten en dergelijke, waarbij ruimte voor een pak brood, een cameraatje en eventueel regenkleding als je die niet aanhebt, voldoende is. Maar als het echt serieus wordt wil je ook serieus voldoende stouwmogelijkheid hebben. Heel grofgezegd kan je dan twee kanten op: tijdelijk of (semi-)permanent. Onder permanent verstaan we de koffers en rekken daarbijhorend, tijdelijk is dan dus al het andere.

Dit is een bewuste keus; niet iedereen wil continu rondrijden met koffers of rekken, en lang niet elke motor is daar voldoende voor uitgerust. Om de vraag om bergruimte te beantwoorden bieden accessoirefabrikanten nog steeds legio mogelijheden. Als je, zoals wij, regelmatig met de motor en een overvloed aan bagage op pad gaat probeer je wel eens wat uit, en word je op den duur geëmmer met spanbandjes en bagagenetjes goed zat. We gaan voor de serieuze aanpak; voor bagage die gemaakt is om in een keer goed op een motor te passen: de zadeltas.