Zoeken

Radical 9.5: opmerkelijke 'recycling' retroracer

26 oktober 2010

De Spaanse Ducati specialist Radical Ducati heeft op basis van een 1997 Monster 900 een wel heel bijzondere creatie ontwikkeld, de 9 ½. En dat is geen alternatief voor Morini's 9 ½, maar een eerbetoon aan Ducati's ééncilinder racers van weleer.

Radical Ducati 9 ½.

Het is niet de eerste keer dat de mannen van Radical Ducati onze aandacht trekken, al eerder wisten de Spanjaarden furore te maken met een wel heel erg speciale uitvoering van de Hypermotard. Radical Ducati 9 ½.Radical Ducati 9 ½.Het bijzondere aan deze 9 ½ is het feit dat voor de samenstelling van de fiets voornamelijk oude Ducati onderdelen zijn gebruikt.De retroclassieke racer is opgebouwd rondom het rijwielgedeelte van een 1997 Monster, waarvan frame, voorvork en voorwiel werden gebruikt.

In dat Monster rijwielgedeelte werd het motorblok van de ST2 geplaatst, dat tevens werd getuned en voorzien van K&N racefilters, twee losse Wolfman uitlaatbochten en Laser E3 Megaphone einddempers. De achterbrug en het achterwiel hadden hun oorsprong in Ducati's 916, terwijl de tank afkomstig is van een 999. Maar daar houdt de waslijst aan accessoires echter niet bij op.

Radical Ducati 9 ½.Radical Ducati 9 ½.

Wat te denken van Braking remschijven voor en achter, een Brembo PR19 rempomp, Frentubo kevlar remleidingen, een Aviacompositi digitale toerenteller, SP instelbare voetsteunen, Malagutti 500 radiateur, RAD 02 Café Racer soloseat, Tomaselli instelbare clipons en een aangepast MT03 voorspatbord (en nee, da's niet van die kekke Yamaha ééncilinder).

Radical Ducati 9 ½.Radical Ducati 9 ½.