Kawasaki Ninja 400 bij de dealer
We vonden het eerlijk gezegd wel een strakke zet van Kawasaki, de populaire Ninja 300 tot een 400 op te waarderen. De enige beperking die het A2 rijbewijs voorschrijft is dat een motor niet meer vermogen mag hebben dan 35 kW, ofwel 48 pk, en waarom zou je dan niet een motor ontwikkelen waarmee je de meeste lol kunt halen uit die A2 beperking.
Kawasaki is met de Ninja 400 nog een stap verder gegaan dan alleen de cilinderinhoud te vergroten, van de eerste tot de laatste schroef is het kleintje Ninja nieuw ontwikkeld. Nieuw blok, nieuw frame en nieuw -scherper- design. Lichter, krachtiger én sneller, als we Kawa mogen geloven.
Des te groter was dan ook onze verbazing dat vanuit het Europese hoofdkantoor het niet nodig werd geacht een officiële presentatie te organiseren voor dit nieuwe hete hangijzer voor het A2 rijbewijs en het WK Supersport 300, waar afgelopen jaar op een haar na de wereldtitel door 'onze' Scott Deroue werd gemist. Maar goed, in april heeft de Benelux importeur wat voor ons in petto met de nieuwe Ninja 400.
Met de agenda deze dagen bomvol met presentaties (en niet te vergeten wat in eigen land al is gedaan) is de kans dus niet ondenkbaar dat je zelf al eerder een proefritje hebt kunne maken bij de Kawasaki dealer, als de vorst dit weekend tenminste niet doorzet.
De Ninja 400 is beschikbaar in twee verschillende kleurstellingen: Metallic Spark Black en de sportieve KRT Edition in Lime Green / Ebony. Voor de fiets is een Performance Kit leverbaar, met een titanium Akrapovič demper inclusief hitteschild, een seatcover in kleur en een tankpad, voor het prijskaartje van € 799,-. De 2018 Kawasaki Ninja 400 zelf gaat voor € 6.899,- over de toonbank.