Zoeken

Harley introduceert 'Blacked Out' CVO Ultra Classic Elektra Glide

5 februari 2010

Dat het niet per se chroom hoeft te zijn wat blinkt zijn ze bij Harley-Davidson inmiddels ook achter gekomen. Na de FatBoy Speciel hebben de Amerikanen van de CVO Ultra Classic Electra Glide een gelimiteerde Blacked Out versie uitgebracht.

Harley-Davidson_CVO_FLHTCSE5_Black_1.jpg

De nieuwe 2010 CVO (Custom Vehicle Operations, de exclusieve tak van Harley-Davidson met handgemaakte motoren) Ultra Classic Electra Glide ruilt het glimmende chroom om voor zwarte magie bij haar debuut als de nieuwe, donkere versie van deze werkelijk uitzonderlijke Harley-Davidson Touring motorfiets.

Elke motorfiets is genummerd van 1 tot 999 en toont een formidabele collectie zwarte componenten, geleid door het serienummer en de Gloss Black Rumble Collectie met het lage getinte windscherm. De nieuwe CVO Ultra heeft tevens een op het stuur gemonteerde Road Tech zumo 660 GPS Navigator en een geintegreerd automatisch vergrendelingsysteem met startknop.

De CVO Ultra wordt aangedreven door een zwart en chroom Screamin’ Eagle Twin Cam 110 motorblok, de met een cilinderinhoud van 110 cubic inches -1803cc- grootste V-Twin uit huize Harley, met een Cruise Drive zesversnellingsbak. Met het zwarte motorblok schittert deze indrukwekkende donkere Touring motorfiets in een Crimson Mist Black / Dark Slate basiskleur met Vlammenmotief en niet minder dan 185 extra unieke zwarte onderdelen, elementen en accessoires die nauwgezet in vorm en functie werden gegoten door het CVO team.

Volgens Harley zijn de blikvangers op de donkere weg naar de CVO Ultra custom inspiratie de Contrast Chrome Roulette wielen, de Rumble Collectie met negen Gloss Black accessoires van de spiegels tot de gespen op de zadeltasflappen, zwart motorblok, zwarte valbeugels en zadeltassen. Het instrumentenpaneel heeft wijzerplaten in Diamond Black. De combinatie van al deze diepdonkere kenmerken maakt van deze Ultra een motorfiets met een ziel die alleen Harley-Davidson CVO kan creeren. Aldus Harley zelf.

De CVO Ultra verschuild zijn karakter achter een 6,5" getint windscherm en werd volgens de Amerikanen gul bedeeld met hoogkwalitatieve snufjes als ABS, Electronische Sequentiele Poort Brandstofinjectie (ESPFI), een 22,71 liter benzinetank, Brembo remmen, cruise control en een 160 Watt Harman-Kardon geavanceerd Audio systeem met ook door de passagier te regelen speakervolume.

De CVO Ultra werd gebouwd op het vernieuwde Touring-frame dat Harley-Davidson op de markt bracht in 2009, gebaseerd op een enkelbuizig, stijf frame en achterbrug, allen speciaal ontwikkeld voor de langeafstandsrijders.