Zoeken

Bike Design B-King Special: Xtreme Xtremist

22 maart 2010

Dat Suzuki's B-King een brute machine is hoeven we waarschijnlijk niemand meer uit te leggen. Dat het echter nóg extremer kan, daarvan is deze door Bike-Design opgeleukte versie het levende bewijs.

Bike_Design_B-King_1.jpg

Met de lancering van de B-King alweer bijna drie jaar geleden kwam Suzuki met een nogal controversieel ontwerp. Vooral de achterkant met forse uitlaatdempers die als trompettoeters onder het kontje uit steken was (en is nog steeds) vaak onderwerp van gesprek.

Dat het allemaal ook een stuk anders en frisser kan liet Suzuki importeur B.V. Nimag vorig jaar al zien met de B-King Xtreme, maar onze zuiderburen van Bike Design zijn nog een stap verder gegaan.

Bike_Design_B-King_3.jpgBike_Design_B-King_4.jpg
Bike_Design_B-King_5.jpgBike_Design_B-King_6.jpg

Zo werd om te beginnen het neusje vervangen door een streetfighter-look exemplaar van JMV met twee boven elkaar geplaatste projectiekoplampen. Ook kreeg de motor een compleet andere kont, met ovale einddempers en een veel compactere (led)achterlicht unit.

Uiteraard werd voor wat betreft de remmen een beroep gedaan op Beringer, goed voor de zwevende remschijven voor en de rem- en koppelingspomp. De achterremschijf werd vervangen door een Moto-Master Flame, terwijl de stalen remleidingen van Goodrigde werden betrokken.

Bike_Design_B-King_2.jpg

Verder werden van pro-bolt een arsenaal boutjes, de paddock stand adapters en de vuldop voor de olie gemonteerd, kreeg de B-King Teardrop valdoppen, Harris hadvatten en MFW stuurgewichten en vario-voetsteunen aangemeten.