Zoeken

Victory kondigt debuut Pikes Peak aan met Project 156

3 juni 2015
Victory gaat dit jaar haar debuut maken op de Pikes Peak hillclimb met een nieuw Project 156 prototype. De Amerikaanse cruiser fabrikant is hiervoor een samenwerking met Roland Sands design en Cycle World aangegaan.

Victory Project_156

Het nieuwe door Roland Sands Design ontworpen sportieve naked Victory prototype heeft zijn naam Project 156 te danken aan de 156 bochten in de Pikes Peak International Hillclimb, die bekend staat als de ‘Race to the Clouds’. Het motorblok van Project 156 is ontwikkeld in het R&D center van Victory in Minnesota, terwijl het rijwielgedeelte voor rekening van Roland Sands design is gekomen.

Rod Krois, Victory algemeen directeur:
We hebben een sterke focus binnen Victory om de performance van onze motoren te bewijzen. Als een Amerikaans product deelnemen aan Amerika’s race is een opwindende kans. De afmattende condities van Pikes Peak zijn perfecte omstandigheden om ons nieuwe Project 156 race motorblok te bewijzen.

Roland Sands:
Dit is een werkelijk een All-American inspanning. De ‘Race to the Clouds’ is een legendarisch event en we hadden niet trotser kunnen zijn om partner te mogen zijn van Victory’s poging. We hebben veel customs gebouwd, maar een doelgerichte race machine voor dit project is een unieke ervaring geweest waar we lang aan terug zullen denken.

De Pikes Peak International Hill Climb is een jaarlijkse auto en motor hillclimb naar de top van Pikes Peak in Colorado, die dit jaar op 28 juni wordt verreden. Gestart in 1916 is Pikes Peak het op een na oudste motorsport event in America, na de Indianapolis 500. Het circuit is 19,99 kilometer lang en telt 156 bochten, van 1.440 meter hoogte bij de start bij mijl 7 tot de finish op 4.300 meter hoogte.