Zoeken

Harley-Davidson designwedstrijd: ontwerp een tank, win een Harley

13 maart 2012
Om haar naar eigen zeggen traditie van zelfexpressie te vieren heeft Harley-Davidson een ludieke 'Art of Cutstom' ontwerp wedstrijd in het leven geroepen. In deze wedstrijd zoekt Harley-Davidson naar inspirerende nieuwe ontwerpen voor de karakteristieke Harley-Davidson-brandstoftanks. De winnaar krijgt een Harley-Davidson Sportster met zijn of haar eigen ontworpen tank.

Harley-Davidson

Het Wynwood Art District in Miami, Florida, vormde een passend decor voor de wereldwijde lancering van de ‘Art of Custom’-campagne en -wedstrijd. Deze wijk is bekend om zijn muurschilderingen van wereldberoemde straatkunstenaars. ‘Art of Custom’-ambassadeur en straatartiest Lebo gaf alvast het goede voorbeeld door drie Harley-Davidson-tanks te beschilderen. Die brengen de spirit van Harley-Davidson tot leven en zijn te vinden op de nieuwe Harley-Davidson Digital Tank Wall. De virtuele muur van tanks is een online versie van de echte ‘Tank Wall’ in het Harley-Davidson Museum in Milwaukee.

Harley-Davidson-fans kunnen vanaf nu hun eigen brandstoftank ontwerpen via tankwall.harley-davidson.nl. Hier is een template te downloaden, waarop een geheel eigen interpretatie van het merk Harley-Davidson is te geven. De deelnemers, die tot 30 april hun ontwerp kunnen insturen, zijn vrij in hun keuze van stijl of materiaal. Van schildering tot tekening: de tank is een wit doek voor zelfexpressie. Om deelnemers te inspireren hebben diverse artiesten, onder wie Lebo en de bekende Ierse tekenaar Terry Bradley, een aantal Harley-Davidson-brandstoftanks voorzien van hun artwork.

Websitebezoekers kunnen stemmen op hun favoriete ontwerp. Een jury brengt de vijftig populairste tankdesigns terug naar een top 10-lijst. In de jury zitten leden van het Harley-Davidson Styling Team en wedstrijdambassadeurs Lebo en Terry Bradley. Uit de top 10 mag het publiek vervolgens een winnaar kiezen. Hij of zij wint een unieke ervaring: een bezoek aan het hoofdkantoor van Harley-Davidson in Milwaukee. Daar ziet de winnaar hoe het ontwerp is aangebracht op zijn of haar eigen motorische meesterwerk: een Harley-Davidson Sportster. Het ontwerp van de nummers twee en drie brengt Harley-Davidson ook aan op tanks en stelt die ten toon in het beroemde Harley-Davidson-museum in Milwaukee.

Matthew Knott, communicatiemanager van Harley-Davidson EMEA:
Klanten kiezen voor Harley-Davidson als een manier om te laten zien wie ze zijn. Daarnaast customizen we al meer dan honderd jaar motorfietsen. We zijn het enige grote merk dat nog steeds met de hand ontwerpt en we willen dit unieke proces graag delen met iedereen die  individualisme en zelfexpressie koestert.